שרון חזיז עושה סטוץ חד פעמי אבל לא נמנעת מרגשות


בשיר הבא בקטגוריה " גומרות הולכות " נפגוש את שרון חזיז עם השיר " חד פעמי ". חד פעמי הוא מושג בעל הרבה קונוטציות: הוא יכול לקבל את המשמעות של חפציי פלסטיק חסרי משמעות או לחילופין לקבל משמעות גדולה כאשר מדובר באירוע שהוא כל כך גדול עד שניתן להתייחס אליו כאל " אירוע חד פעמי ".
בשיר של שרון חזיז חד פעמי משמעותו סטוץ או סקס ללילה אחד ושום פרשנות אחרת לשיר לא תתקבל.

חד פעמי , שרון חזיז
מילים ולחן: שרון חזיז

0 שרון חזיז עושה סטוץ חד פעמי אבל לא נמנעת מרגשות

חד פעמי להשתמש ולזרוק
חד פעמי הופך מיד נדוש
לא לקבל סטירות
לא להרגיש אומללים
זה חד פעמי גומרים והולכים

חד פעמי לא להחטיר אל הלב
חד פעמי בלי הכאב
תנטרל רגשות
תעמיד פנים
זה חד פעמי גומרים והולכים

ואם אני רק פרח בשבילך
לקטוף לרגע ולהירגע
אבל תבטיח לי כלום
עבר עוד שבוע נשאר בי געגוע

ואם אני רק תחנה קטנה
להתפרק לקחת נשימה
אל תבטיח לי כלום
עבר עוד שבוע עדיין לא ידוע

חד פעמי להשתמש ולזרוק
חד פעמי הופך מיד נדוש
לא לקבל סטירות
לא להרגיש אומללים
זה חד פעמי גומרים והולכים

ואם אני רק פרח בשבילך
לקטוף לרגע ולהירגע
אבל תבטיח לי כלום
עבר עוד שבוע נשאר בי געגוע

ניתוח השיר :

זה חד פעמי , שרה שרון חזיז ואנחנו מאמינים לה. סך הכול, שרון חזיז נתפסת במדיה כדמות חזקה, ואם היא טוענת בשיר שבסך הכול מתחשק לה סטוץ נטול רגשות בסגנון של גומרות הולכות אז מי אנחנו שנתווכח איתה?

הבית הראשון באמת מחזק את זה:
חד פעמי להשתמש ולזרוק
חד פעמי הופך מיד נדוש
לא לקבל סטירות
לא להרגיש אומללים
זה חד פעמי גומרים והולכים
סטוץ חד פעמי הוא סקס ללא רגשות וללא געגוע . עושים סקס והולכים הביתה. אמנם כבר פה עולה החשד ששרון חזיז בעצם בוחרת לעשות סטוץ כי היא מפחדת להיפגע במערכת יחסים , אולם זוהי בינתיים רק רמיזה. השורות: "לא לקבל סטירות, לא להרגיש אומללים" אמנם מציגות רגשות, אך נאמרות בגוף שלישי ולכן לא בהכרח מצביעות עליה בינתיים.

הבית השני:
חד פעמי לא להחטיר אל הלב
חד פעמי בלי הכאב
תנטרל רגשות
תעמיד פנים
זה חד פעמי גומרים והולכים
הבית הזה די דומה לקודמו מלבד אולי הפנייה של שרון חזיז אל הגבר: "תנטרל רגשות , תעמיד פנים". אם קודם לכן היא דיברה על הניתוק הרגשי של סטוץ בגוף שלישי ובאופן כללי, הרי שכאן היא מצמצמת את המרחק ועוברת לדבר בגוף שני כלפיי הבחור.
הביטוי "תעמיד פנים" בבית הזה הוא מעניין. להעמיד פנים שאתה אוהב אותי בכדי שאתמסר אליך? או לחילופין, להעמיד פנים שאין לך רגשות בכדי שנוכל לעשות חד פעמי ללא רגשות מסובכים?

Fotolia plastic cap שרון חזיז עושה סטוץ חד פעמי אבל לא נמנעת מרגשות

חד פעמי - גומרים וזורקים

אולם אז מגיע הפזמון ומשכנע אותנו באופן מוחלט שמי שמסתיר כאן רגשות זאת שרון חזיז בעצמה:
ואם אני רק פרח בשבילך
לקטוף לרגע ולהירגע
אבל תבטיח לי כלום
עבר עוד שבוע נשאר בי געגוע
לא רק שהדוברת בשיר אינה נאיבית אשר מבקשת הבטחות שווא, אלא היא אף אומרת לו שאם זה סטוץ עבורו אז שלא יבטיח לה דבר. כלומר – אם זה היה תלוי בה אז אולי זה לא היה סטוץ והיא הייתה מעדיפה להיות כן מעורבת רגשית. הדברים האלה מקבלים את החותמת הסופית במשפט האחרון כאשר היא מודה שנשאר בה געגוע . אני מניח שהגעגוע אינו לסקס, אלא לבחור.

שרון חזיז מציגה בעצם בשיר תהליך של מעבר מהכחשת רגשות עד לחשיפה מוחלטת שלהם. תהליך זה מתחיל מהבית הראשון אשר בו היא שרה על הכאב באופן כללי:
לא לקבל סטירות
לא להרגיש אומללים

ממשיך בבית השני אשר בו היא עוברת לשיר בגוף שני כלפיי הבחור ובעצם מטיפה לו שלא יפתח בטעות  רגשות אליה:
תנטרל רגשות
תעמיד פנים
ונגמר בפזמון אשר בו נשברת שרון חזיז לגמרי ומודה שיש בה געגוע לבחור שלה לאחר שהסטוץ נגמר, ובעצם מראה לנו שגם השיר הזה אינו שיר של " גומרות הולכות " קלאסי:
עבר עוד שבוע נשאר בי געגוע

לאחר מכן מגיע עוד בית, עם דימוי יפה כשלעצמו, ולאחריו שוב הפזמון, אולם אלא לא משנים באופן עקרוני את המסר בשיר .

תחת הקטגוריה הזו אני מנסה לבחון האם באמת ישנן בנות אשר באמת עונות להגדרה "גומרות הולכות". גם שרון חזיז , בשיר " חד פעמי " לא עונה להגדרה של האישה אשר מצליחה לעשות סטוץ חד פעמי ולהשאיר את הגעגועים והרגשות בחוץ.

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה גומרות הולכות,‏ עם התגים , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>